Differensierende identitet for BIT

Scroll down

Differensierende identitet

For BIT har vi utviklet en ny, unik og differensierende identitet for å posisjonere BIT bort fra de typiske skandinaviske og amerikanske merkevarene.

Vi ønsket å elevere BIT til en premium leverandør med en totalopplevelse som gir kundene små øyeblikk av nytelse i hverdagen – gjennom helhetlig design i interiør, service, språk, musikk og overlegne produkter.

Everyday Luxury

Konseptet har vi kalt Everyday Luxury. Vi stjeler fra Britisk estetikk og leker oss med offisielle hoffleverandører i form, ikonografi, billedbruk og verbale virkemidler. Visuell identitet visualiseres ved et emblem som er en kontemporær fortolkning av et klassisk akseikon og et slagord som lett ironiserer over den Britisk adel og dets luksussymboler.

Sulten på mer?

For å lære mer om arbeidet vårt for BIT kan du snakke med Alexandra Schou eller Simen Grankel.

Les mer om hvordan vi tenker og jobber med strategisk design.

 

Del på

BIT - DinamoDinamo