wildwins office 2016 key Office 2016 Product Key Office Professional Plus 2016 Key validkeyshop cheap-windows-10-product-key
Lukk

Publisert - 01.Juni 2016

Dinamo med storsatsing på SEO

Vi kunngjør i dag kjøpet av SEO-byrået Digitalfjord. Oppkjøpet resulterer i et helt nytt selskap, med navnet Dinamo Performance. Det nye byrået vil tilby et unikt og sammensatt SEO-produkt - fra den innledende analysen og hele veien til resultat og rapportering.

 

– Kunder, samarbeidspartnere og bransjen har lenge snakket om viktigheten av SEO og analyse. Digitalfjord og de som jobber der er blant landets aller fremste eksperter på området, og med vår eksisterende kompetanse på innholdsproduksjon og kommunikasjon tror vi at Dinamo Performance kommer til å bli en svært verdifull satsning, som både eksisterende og nye kunder vil dra nytte av. Dinamo har alltid vært et tverrfaglig kommunikasjonshus og den siste tiden har vi opplevd stadig økt etterspørsel etter SEO, en tjeneste vi ser på som en naturlig forlengelse av det vi allerede jobber med. Dinamo Performance er vårt svar på kundenes behov, sier Hølje Tefre, administrerende direktør Dinamo.

Uslåelig kombinasjon

Digitalfjord, med gründerne Erling Andersen og Khurram Ali i spissen har drevet søkeordsoptimalisering siden 2005. Dette har ført til at byrået har en erfaringsbasert og strategisk tilnærming til et område der det foregår mye synsing.

– Vi har en strengt analytisk tilnærming til søk og optimalisering, som er basert på mer enn 10-års erfaring og kontinuerlig utvikling av vårt produkt, og sitter i dag med en metode som er meget effektiv og gir solid avkastning for våre kunder. Når Dinamo med sin kompetanse innenfor innholdsproduksjon og kommunikasjon banket på døren, kunne vi bare ikke si nei. Det hører også med til historien at vi som unge Westerdalsstudenter ikke fikk innpass når vi søkte praksisplass hos Dinamo i sin tid, da er det ekstra gøy å bli kjøpt opp av samme selskap over ti år senere. Dinamo Performance blir det beste fra Dinamo i kombinasjon med det beste fra Digitalfjord, det tror vi blir en uslåelig kombinasjon, sier Erling og Khurram i Digitalfjord.

Unikt produkt

Dinamo Performance vil bli en del av kommunikasjonshuset Dinamo og supplere de eksisterende fagenhetene PR, reklame, design og tech.

– En essensiell del av kommunikasjon er å drive trafikk, og det handler like mye om distribusjonen som produksjonen. Over 90 prosent av alle som bruker internett begynner med et søk på Google. Disse søkene gjøres ofte ved hjelp av to-tre ord eller søkefraser innenfor området man ønsker å finne informasjon om. Flere kunder opplever utfordringer i forbindelse med at de ikke dukker opp på førstesiden, og aller helst topp tre. Det er her Dinamo Performance sin styrke ligger. Søkemotoroptimalisering hjelper kundene å rangere organisk høyt på Google. 85 prosent hopper over AdWords annonser og går rett på den organiske delen, derfor trenger man SEO og derfor har vi stor tro på Dinamo Performance, avslutter Tefre.