Lukk

Publisert - 15.November 2017

Morten er årets nykommer!

Morten Håvik ble i dag kåret til en av årets DOGA-Merket Nykommere. Morten vant for sitt prosjekt Punkt Kartserie. Et prosjekt som kobler det analoge og taktile med det digitale og abstrakte.

– Det er helt utrolig stas å få denne prisen! Det som er spesielt gøy med Doga-merket er at med en tverrfaglig jury ligger fokuset på innovasjon og helhetlige konsepter. Gode brukeropplevelser kombinert med tydelige visuelle identiteter er noe jeg brenner for, og jeg føler meg veldig heldig som får jobbe med dette sammen med alle de flinke folkene i Dinamo, sier Morten kort tid etter å ha vært på scenen.

Det var på arrangementet DOGA-Merket 2017 Morten ble trukket frem blant årets nykommere. Juryens begrunnelse lød som følger:

Et veldig interessant prosjekt som kobler det analoge og taktile med det digitale og abstrakte. Kandidaten viser faglig modenhet og presenterer et arbeid som fremstår som innovativt og gjennomarbeidet. Vi liker spesielt godt hvordan han med innsikt og respekt for begge flatene har behandlet interaksjonen mellom papir og skjerm, og hvordan Punkt inviterer til å «leke» med destinasjoner, avstander og ruter, og dermed avslører en sosial dimensjon som er veldig attraktiv. Dette er også et bachelorprosjekt og føyer seg inn i rekken av dyktige unge designere som gjør oss optimistiske med tanke på rekrutteringen til faget.

Fortjent utmerkelse

– Vi i Dinamo er så inmari stolte av å få jobbe med Morten. Denne utmerkelsen er så fortjent. Vi er glade for at enda flere ser hvor dyktig Morten er, og ikke minst hans evne og teft for å designe og jobbe ut skarpe/presise konsepter på tvers av nye og tradisjonelle formater og flater. Vi, våre kunder og alle de spennende prosjektene vi gjør, drar nytte av dette hver dag, avslutter Simen Grankel, kreativ leder, Dinamo Design.