Kampanje for Ruter.
Art Direction
Merkevarestrategi
Konsept
Digitalt design
SoMe-kampanje
Motion Design
Tekst
Oslo er en by i utvikling, og den vokser stadig i befolkning. Vi blir flere og flere mennesker, noe som resulterer i at folk finner hverandre, får en forbindelse og opplever kjærlighet. Når disse menneskene bor i forskjellige deler av hovedstaden, blir Ruter en forbindelse mellom dem. For å møte og tilbringe tid med din kjære er Ruter det opplagte transportvalget innenfor og rundt Oslos grenser.
Etter hvert som befolkningen vokser, blir Oslo mer mangfoldig. Ruter, som et av Oslos mest kjente merkevarer, spiller en viktig rolle i hverdagen til innbyggerne. Deres busser, trikker og tog er alltid tilgjengelige for å bringe oss fra A til B. Denne tilgjengeligheten gjør det også viktig for Ruter å delta og kommunisere i kundenes personlige liv. Hvordan kan Ruter, i et voksende, mangfoldig Oslo, vise at de er tilgjengelig for alle?
Etter hvert som byen vokser, kan Ruter få folk til å føle seg nærmere hverandre. Å reise gjennom byen kan til tider føles tregt, men når Ruter tar deg med til stedene og menneskene du elsker, er det heller noe å se frem til. Når du reiser med Ruter får du et større bilde av hovedstedsbefolkningen; mennesker i alle aldre, etnisitet, kjønn, religion og kulturell bakgrunn. Og det alle disse menneskene har til felles er Ruter.
For å bringe folk nærmere hverandre og fremheve hvor full av kjærlighet Oslo er, har vi laget en kampanje som knytter sammen ulike deler av byen og ulike par. Vi ønsket å vise at alle hører hjemme i denne byen, uansett hvem du er eller hvor du bor. I fengslende svart-hvitt-portretter viser vi ekte par og hvor i Oslo de er fra.
I denne kampanjen, «Grenseløs kjærlighet», tar Ruter et standpunkt og viser sin støtte til hele kundebasen. Alle er velkomne til Oslo, og alle er velkomne til å reise med Ruter. Hvor enn du vil, og uansett hvem du vil møte, er Ruter alltid klar til å frakte deg dit.
Portrett fotograf: Morten Krogvold.
Dinamo AS har definerte bærekrafts-løfter til oss selv og våre underleverandører. Vi er i tillegg i prosess for å bli sertifisert som Miljøfyrtårn.