Den visuelle identiteten ønsker å fremheve rollen som en støttespiller til alle som formidler kunst og kultur og samtidig et tydelig og forståelig rammeverk for alle søkerne. Vi utviklet en identitet som skiller seg ut i mengden av lignende organisasjoner, med verktøy som kan formidle både kompetansen, tilstedeværelsen i kulturen – og skaper gjenkjennelse hos den brede og sammensatte gruppen av søkere. Det har resultert i et friskt, oppdatert og inkluderende visuelt språk for et helt kulturfelt og alle dets utøvere – et uttrykk som løfter, men ikke står i veien for, musikken, scenekunsten og kulturen.
En identitet for en slik organisasjon må være håndterlig og retningslinjene forståelig, så de selv kan stå for mye av den daglige kommunikasjonen. Det visuelle språket holdes på plass av en dynamisk logoform, som lett tilpasses alle formater. Denne skaper sammen med en egenartet typografi, en særegen ikonstil og en begrenset fargepalett et tydelig, anvendelig og gjenkjennelig visuelt uttrykk for Kulturrom i alle flater. De er alltid tydelige, gjenkjennelige og enhetlige, med visuelle referanser til musikk, scenekunst, øving og fremføring.