VG redder samtalen

Kampanje for VG.

VG kommer alltid til unnsetning hvis du kommer i en vanskelig situasjon.

Art Direction
Konseptutvikling
SoMe Kampanke
Tekst

Formålet med VG er å gi informasjon og underholdning til hele den norske befolkningen. Som det største nyhetsmediet i Norge spiller VG en viktig rolle i nordmenns hverdag, og fungerer som bålet der nordmenn samles rundt.
VG_Logo
I et travelt og forstyrrende medielandskap kan det være overveldende for folk å vite hvilke nyhetskanaler de skal nå, og når de skal nå dem. Konkurransen er sterk og alternativene er mange, både nasjonalt og internasjonalt.
Vi vet betydningen og den kulturelle makten nyhetsmedier har på oss. Nyheter, uansett hvor store eller små, er et samtalemøte mellom publikum. Det er noe nesten alle kan relatere seg til og ha kunnskap om; fører til innsiktsfulle samtaler rundt familiens frokostbord, på jobb, på bussen, på treningssenteret osv. Så, hvordan kan vi minne det norske folk på at VG er det åpenbare alternativet for en samtalestarter?
Derfor ble løsningen vår å lage filmer der vi viser hvordan VG ikke bare er den åpenbare samtalestarteren, men hvordan VG alltid er der for å redde samtalen, uansett hvor vanskelig. Mest sannsynlig vil det å snakke om dagsnyhetene i VG føre til en mer meningsfylt samtale enn å nevne været, for eksempel. For å nå ulike målgrupper og vise det store spekteret av VG-lesere, inkluderte vi alle slags mennesker i ulike aldre og relasjoner i filmene.
Dette konseptet er påvirket av tidligere prosjekter vi har gjort i samarbeid med VG. Det spiller på særheten, personligheten og tilgjengeligheten VG utstråler. VG er for det norske folk – enten det er familiene rundt kjøkken og middagsbord, fremmede i vannsklie eller de ukjente medarbeiderne på kontortoalettene.
Ekstra takk til

Bacon med Andreas Riiser, direction.

Dinamo
Tullins gate 4c,

0166 Oslo
Miljofyrtarn_l

Dinamo AS har definerte bærekrafts-løfter til oss selv og våre underleverandører. Vi er i tillegg sertifisert som Miljøfyrtårn.